Több kattintást szeretnél elérni a Google Adwords hirdetéseiden? A feladat nem egyszerű, hiszen ugyanazon marketingszöveg-írási technikákat kellene alkalmaznod egy gyufányi területen, mint amit egy több ezer szavas értékesítési kiadványban tennél.
Ezzel szemben az Adwords hirdetéseid az alábbi korlátokkal rendelkeznek:
- cím – max. 25 karakter
- hirdetés szövege – max. 70 karakter
- megjelenítendő URL – max. 35 karakter
Ezen korlátokon belül nem tudsz minden hatásos elemet megjeleníteni, így úgy kell lerövidítened a mondanivalód, hogy továbbra is hatásos maradjon. Ez pedig sok tesztelésbe (időbe és pénzbe) kerülhet. Az alábbiakban összegyűjtöttünk 12 olyan kipróbált és hatásos Adwords elemet, mely több kattintást eredményez majd a hirdetéseiden.
Használj különleges számokat!
Ez a trükk minden szövegírásnál működik! Használj furcsa számokat a kerek értékek helyett, például 70 helyett a 71-et, vagy 8 helyett a 8,23-at! Mindkét esetben az utóbbi változat pontosabbnak tűnik, ezáltal hitelesebbnek is! Emellett megragadják a figyelmet, az emberek nem mindennap látják leírva például a 8,23-as értéket!
Használj különleges karaktereket!
Hasonlóan az első trükkhöz, a különleges karakterek használata a hirdetésben is megragadja az emberek figyelmét, így több kattintás eredményez. Az olyan speciális karakterek, mint ©, % , $ jobb átkattintási arányt biztosítanak az Adwords hirdetéseidnek!
Használj cselekvésre való felhívást!
Ha az szeretnéd, hogy a reklámot megtekintők megtegyenek valamit, akkor mondd el ezt nekik! Használj világosan érthető cselekvésre való felhívást a hirdetéseidben!
Mondd el az előnyöket!
A hirdetésedet körbeveszik majd a versenytársaid hirdetései. De miért téged válasszanak az emberek? Mondd el, hogy nálad milyen előnyöket kapnak a látogatók!
Add hozzá a telefonszámod és a címed is!
Az Adwords lehetővé teszi a helyi vállalattulajdonosok számára, hogy helyszín kiterjesztést adjanak a hirdetésükhöz.
Az helyszín kiterjesztés használatáról bővebb információkat olvashatsz itt: https://support.google.com/adwords/answer/2404182?hl=en&rd=2
Mesélj el egy történetet!
Amikor belekezdesz egy történetbe, az emberek alapból kíváncsiak a befejezésére. Egyes esetekben az ilyen hirdetések hihetetlenül jó eredményeket érnek el!
Távolítsd el a kockázatokat!
Ez a szövegírás alapszabálya. Ha eltávolítod a kockázatokat, az növelni fogja a konverziót! A hirdetésedben ajánlhatsz garanciát, ingyenes próbaidőszakot, vagy kérdezősködés nélküli visszaváltást, ezek mind több átkattintást fognak eredményezni!
Ingyenes házhozszállítás
Ez a trükk nem alkalmazható mindenkinél, de fontos tudnod, ha te ingyenes házhozszállítást kínálsz, akkor érdemes ezt külön kiemelned az AdWords hirdetésedben! Az emberek mindig szeretik az ingyenes dolgokat, használd hát ki ezt az emberi tulajdonságot!
Tegyél fel kérdést!
Nem tehetünk róla, de amikor egy kérdést látunk, az agyunk igyekszik azt megválaszolni. A kérdések feltevése a hirdetésben segíti a hirdetés iránti elköteleződést, ezáltal többen kattintanak az Adwords hirdetésre.
Jelenítsd meg a közösség véleményét!
Az egyik módja a döntéseinknek az, hogy egyszerűen csak ugyanazt tesszük, mint a többiek. Minél többen választanak valamit, és ezt minél láthatóbban tudjuk megjeleníteni, annál nagyobb lesz a hirdetés konverziója!
A közösség ereje az egyik oka annak, hogy az alábbi hirdetés oly sok kattintást kap, ha te is ilyen lenyűgöző számokkal rendelkezel, használd azokat a hirdetésedben:
Ritkaság, vagy sürgősség
Az emberek sokkal nagyobb eséllyel választanak valamit, ha arról azt gondolják, hogy már nem sokáig tehetik meg. Ha a hirdetésed tárgya ritkaság, vagy sürgős, illetve határidős az ajánlat, akkor jelenítsd meg ezt a hirdetésedben is, harapni fognak rá az emberek!
Emelj ki egy veszélyt!
Légy óvatos ezzel a trükkel, soha ne hirdess nem valódi veszély elleni védelmet! Ezzel együtt, ha a te terméked, vagy szolgáltatásod hathatós védelmet nyújt egy veszélyre, akkor ne mulaszd el ezt kiemelni a hirdetésedben!
Konklúzió
Legközelebb, amikor Adwords hirdetés írsz, használd a fenti trükköket! Persze nem az összeset, de magad is meglepődsz, hogy egyik-másik trükk bevetésével mennyire megnöveled majd a konverziód mértékét!